wtorek, 29 maja 2012

KORZYSTAJ Z HOME ASSISTANCE

Wykupując ubezpieczenie mieszkania lub domu większość klientów koncentruje się na rodzaju ubezpieczonego mienia i zakresie ochrony oraz sumach ubezpieczenia. Oczywiście istotna jest też cena. 
Jest to jak najbardziej prawidłowe podejście w zadbaniu o ochronę swojego dorobku, a jednocześnie dachu nad głową.
Mało kto jednak pamięta, że aktualnie oferowane produkty mieszkaniowe zawierają także usługi home assistance - czyli fachową pomoc w sytuacjach awaryjnych, kiedy ubezpieczony oraz wszystkie osoby wspólnie z nim zamieszkujące w ubezpieczonym mieszkaniu lub domu, mają prawo z niej skorzystać . Co ważne usługi te świadczone są w sposób ciągły przez 24h.
Dlatego podpowiadamy wszystkim osiadaczom polis mieszkaniowych, że naprawdę warto zajrzeć do swojej polisy oraz ogólnych warunków ubezpieczenia (O.W.U.), aby przypomnieć sobie, jaki jest zakres tej pomocy.
W zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego, z którym zawarta jest umowa ubezpieczenia, home assistance jest bez składkowym rozszerzeniem ochrony podstawowych ryzyk ( murów ze stałymi elementami, ruchomości domowych) lub płatną opcją dodatkową.
W praktyce, w nagłych wypadkach, kiedy w ubezpieczonym lokalu dojdzie do awarii instalacji domowej, zalania, pożaru, kradzieży z włamaniem lub choćby zgubienia kluczy czy uszkodzeniu zamka w drzwiach wejściowych, zamiast na własną rękę poszukiwać fachowca, który wybawi z opresji wystarczy zgłosić telefonicznie zaistniała sytuację i jej skutki swojemu ubezpieczycielowi.
Posiadanie ochrony home assistance umożliwi bardzo szybką interwencję:
• hydraulika
• elektryka
• ślusarza
• szklarza
• fachowca od urządzeń grzewczych i klimatyzacji
• fachowca od sprzętu RTV
• fachowca od sprzętu AGD
• dekarza
W zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego lista specjalistów może być szersza.
Generalnie, oprócz pomocy organizacyjnej sprowadzenia fachowca z ubezpieczenia zostaną pokryte koszty dojazdu i robocizny specjalisty ( może występować limit kwotowy), natomiast trzeba dopłacić za koszty zużytych materiałów.
Obecnie wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe w ramach home assistance po pożarze, powodzi lub katastrofie zorganizują lokal zastępczy ( najczęściej na okres do 30 dni) oraz przewiezienie pozostałego mienia i domowników do bezpiecznego miejsca.
Jeśli zdarzenie będzie miało miejsce podczas nieobecności domowników, to zostanie zorganizowana pomoc w formie dozoru mienia.
Niektóre towarzystwa pomogą także w sytuacji nagłego zachorowania.
Zorganizują i pokryją koszty domowej wizyty lekarskiej (np. do 2 razy w ciągu roku). Natomiast, jeśli osoba dorosła nagle zachoruje lub ulegnie wypadkowi, to ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty opieki nad nieletnimi dziećmi lub nieporadnymi i niesamodzielnymi domownikami.
Usługa osobistego asystenta i doradcy COCIERGE jest dostępna tylko w niektórych, najbardziej rozbudowanych wariantach serwisu domowego.
W ostatnich latach home assistance został wprowadzone także dość powszechnie, jako rozszerzenie produktów bankowych (kont lub kart).
Należy tu podkreślić, że zarówno posiadacze polis mieszkaniowych jak uprawnieni do korzystania z home assistance posiadacze produktów bankowych w przeważającej liczbie przypadków nie korzystają z nich. Liczba zgłoszeń do towarzystw ubezpieczeniowych i banków jest na poziomie o wiele niższym od oczekiwanego. Badania klientów wskazuję, że przyczyną jest niepamiętanie o możliwości skorzystania z tej opcji. 
Z drugiej strony korzystający z tej pomocy są bardzo zadowoleni, a często wręcz zachwyceni. Cenią sobie, ze ktoś ich wspiera i częściowo wyręcza w stresowych sytuacjach, kiedy trudno nie stracić głowy. 
Profesjonalna obsługa klientów dla wszystkich towarzystw świadczona jest przez kilka wyspecjalizowanych firm o zasięgu międzynarodowym, które zbudowały wszechstronny i sprawny serwis dla nagłych zdarzeń pojawiających się statystycznie często nie tylko w miejscu zamieszkania, ale także w okolicznościach podróży krajowych i zagranicznych wszystkimi środkami transportu.
Najwyższe standardy działania tych firm korzystnie wpływają na budowanie naprawdę trwałych relacji z klientami przez towarzystwa ubezpieczeniowe i banki.
Jest to mocny atut ubezpieczycieli i banków oraz ich sieci akwizycyjnych i jednocześnie przesłanka do bardziej przemyślanego clientingu i marketingu w oparciu o jakość oferowanych usług home assistance.

poniedziałek, 28 maja 2012

DLACZEGO TRZEBA UBEZPIECZAĆ DOM lub MIESZKANIE?

W ostatnich latach rośnie w Polakach potrzeba poczucia bezpieczeństwa, ale nadal świadomość ubezpieczeniowa nie jest wystarczająca. Wiele osób twierdzi, że nie potrzebuje żadnego z ubezpieczeń dobrowolnych. Zdecydowanie warto zrewidować ten pogląd, ponieważ podstawowym ubezpieczeniem, które należy posiadać jest ubezpieczenie mieszkania lub domu, który jest faktycznym dachem nad głową.

Przecież posiadana nieruchomość jest  dorobkiem życia, a więc zasługuje na szczególną uwagę i objęcie ochroną.Także wówczas, gdy nieruchomość jest zabezpieczeniem kredytu, niezbędne jest ubezpieczenie jej i scedowanie praw do odszkodowania na rzecz kredytodawcy, wpisanego w IV dziale Księgi wieczystej nieruchomości. Każdy posiadacz kredytu hipotecznego jest zobowiązany do zawierania i terminowego wznawiania polis ubezpieczenia.
Według danych statystycznych, poza kredytobiorcami, tylko 30-50 % chroni swój majątek, podczas gdy w Europie Zachodniej wskaźnik przewyższa 80%.

Zdarzające się co pewien czas powodzie i inne zdarzenia losowe powodują zwiększenie liczby zawieranych umów. Wstrząsające relacje z miejsc kataklizmów i zniszczeń przekazywany w TV najmocniej wpływa na wyobraźnie i uzmysławia potrzebę posiadania ochrony ubezpieczeniowej. 
Występujące cyklicznie zagrożenia powodziowe z roztopów wiosennych lub obfitujących w deszcze, długo stacjonujących chłodnych frontów latem sprawiają, że towarzystwa ubezpieczeniowe stosują czasowe wprowadzenie karencji ( np.30 dni) dla nowo zawieranych polis. 
Jeśli więc mieszkamy w nieubezpieczonym mieszkaniu lub domu, warto nie czekać aż zagrożenie będzie pod drzwiami, tym bardziej że zjawiska takie jak trąba powietrzna są losowe, a więc nie do przewidzenia. 
Wykupienie choćby podstawowego ubezpieczenia murów i  stałych elementów, do których należą: instalacje wraz z  urządzeniami, stolarka okienna i drzwiowa, tynki, posadzki, zabudowy, pozwoli na bardziej komfortowe samopoczucie    podczas burz, nawalnych deszczów, wichrów lub pożaru w bezpośrednim sąsiedztwie naszego lokalu.
W zależności od tego, jak cenne jest wyposażenie i posiadany sprzęt oraz odzież warto również zastanowić się, czy łatwo będzie nam je odkupić, jęśli zostaną zniszczone lub utracone.
To właśnie wypłata odszkodowania umozliwi ich odkupienie, a więc jeśli  poczujemy potrzebę objęcia ich ochroną ubezpieczeniową od zdarzeń losowych, to może również warto wykupić ochronę od kradzieży z włamaniem.

Polisy majątkowe nie są zbyt drogie, a więc warto rozważyć jakie dają korzyści. Dobrze jest poznać cenę ochrony.


Znając cenę ubezpieczenia będzie można świadomie zdecydować  o wykupieniu lub rezygnacji z polisy majątkowej.

______________________ REKLAMA

Weź kredyt na wymarzony samochód
  • nowy lub używany do 12 lat
  • z wpłatą własną od 0 zł
  • z okresem kredytowania nawet do 8 lat 

piątek, 25 maja 2012

Nie przepłacaj OC posiadacza pojazdu

Jeśli Twoje auto nie posiada polisy AC/KR, wykupujesz tylko obowiązkowe ubezpieczenie OC posiadacza pojazdu mechanicznego, dobrze jest sprawdzić, czy nie ponosisz zbędnych kosztów przepłacając polisę.

Można więc skorzystać z aktualnie najtańszej na rynku oferty ubezpieczenia OC, której najbardziej przekonującą postacią jest narzędzie KALKULATORA a po wprowadzeniu parametrów pojazdu i właściciela  w ciągu kilku minut wyliczy cenę polisy OC.
Wystarczy porównaać wynik z aktualnie posiadaną polisą, a będzie jednoznacznie wiadomo, jaka jest różnica w cenie i czy warto zmienić ubezpieczyciela w kolejnym roku.
Koniecznie trzeba pamiętać, aby pisemnie wypowiedzieć dotychczasowe ubezpieczenie OC, najpóźniej na jeden dzień przed ostatnim dniem ważności posiadanej polisy. Aby poprawnie dopełnić tej formalności, najlepiej skontaktować się ze swoim agentem ubezpieczeniowym, który ma obowiązek przyjąć wypowiedzenie lub jednoznacznie wskazać dane adresowe do przesłania pisma listem poleconym.

W przypadku obowiązkowej OC auta, nie ma idei i sensu przepłacanie składki, ponieważ zakres ubezpieczenia OC jest narzucony przez ustawę ,  a co za tym idzie taki sam we wszystkich działających na polskim rynku towarzystwach ubezpieczeniowych.

Natomiast w przypadku ubezpieczenia AC/KR, przede wszystkim należy zwrócić uwagę na zakres ubezpieczenia i wyłączenia odpowiedzialności, a wobec tego cena staje się drugorzędnym kryterium.

czwartek, 10 maja 2012

Polisa odpowiedzialności cywilnej biura rachunkowego

Autorem artykułu jest Marek321

Podmioty usługowe prowadzące księgi rachunkowe, czyli potocznie biura rachunkowe oraz osoby prowadzące doradztwo podatkowe, mają obowiązek wykupienia polisy odpowiedzialności cywilnej. Wynika to z ustawy o rachunkowości art. 76h ust.1. Brak ważnej polisy OC w biurze rachunkowym lub doradztwie podatkowym może skutkować nawet karą grzywny.
Szczegółowy zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej oraz termin powstania obowiązku ubezpieczenia i sumy gwarancyjnej tegoż ubezpieczenia reguluje ściśle rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2008 roku w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia OC firm prowadzących usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych.
Sumy gwarancyjne ubezpieczenia OC są uzależnione od przedmiotu prowadzenia działalności. Jeżeli przedmiotem prowadzenia działalności są wyłącznie usługi doradztwa podatkowego, to minimalna kwota gwarancji polisy musi wynosić minimum równowartość 5 000 euro. Prowadzący biuro rachunkowe i świadczący usługi wyłącznie księgowe muszą posiadać polisę na kwotę minimum 10 000 euro, natomiast biura mające w ofercie doradztwo podatkowe oraz usługi księgowe muszą legitymować się polisą na co najmniej 15 000 euro.
Powyższe kwoty podane w euro przeliczane są na złotówki po średnim kursie NBP, ogłoszonym po raz pierwszy w roku, w którym umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej została zawarta, przykładowo polisa zawarta w czerwcu 2012 roku będzie przeliczana według średniego kursu z 2 stycznia 2012 roku.
Obowiązek ubezpieczeniowy OC usługowego prowadzenia działalności gospodarczej powstaje nie później niż w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia wykonywania tejże działalności. W dniu podpisania umowy z klientem biuro rachunkowe musi dysponować polisą ubezpieczeniową i jeśli klient wyrazi chęć wglądu do polisy, powinno tę polisę okazać. Biura rachunkowe, które nie posiadają aktualnej polisy ubezpieczenia OC, narażają się na sankcje karne. Wynika to z art. 79 punkt 7 ustawy o rachunkowości.
Podpisując więc umowę z biurem rachunkowym czy doradcą podatkowym należy przezornie poprosić o okazanie polisy OC i okazanie licencji Ministerstwa Finansów, upewniając się tym samym, że działają zgodnie z obowiązującymi przepisami.
---

Biuro rachunkowe Kraków

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl


_______ ODWIEDŹ stronę KOBIETA SUKCESU