środa, 21 maja 2014

Telefoniczne zgłaszanie szkód

Coraz częściej  towarzystwa ubezpieczeniowe wykorzystują w likwidacji szkód procedurę, która pomija oględziny szkody przez  rzeczoznawcę. 
Dość zaskakujące dla klientów jest otrzymanie odszkodowania na podstawie rozmowy telefonicznej.

Jest to możliwe dzięki użytecznym i precyzyjnym programom  szacowania szkody w kontekście określenia kosztów dokonania naprawyKlient powinien jak najdokładniej odpowiadać podać przedmiot i rodzaj uszkodzeń, a następnie precyzyjnie odpowiadać na szczegółowe pytania likwidatora.

Ten tryb rozpatrywania szkód  komunikacyjnych, mieszkaniowych, NNW, turystycznych, a nawet mienia firm prowadzi do bardzo szybkiej wypłaty odszkodowania. W praktyce pieniądze wpływają na konto poszkodowanego w ciągu 5-7 dni.
W przypadku niejasności opisu uszkodzeń, albo wyrywkowo likwidator może poprosić dosłanie zdjęć, albo skorzystać z tradycyjnej ścieżki likwidacyjnej z udziałem rzeczoznawcy.

Pomimo coraz szerszego funkcjonowania tego pro-klienckiego rozwiązania trzeba mieć świadomość, że podawanie informacji niezgodnych z prawdą, w celu otrzymania wyższego  odszkodowania jest naruszeniem prawa. Towarzystwa ubezpieczeniowe mają możliwość zgłaszania do prokuratury takich przypadków, jako próby wyłudzenia, a to pociąga 
najczęściej bardzo nieprzyjemne i poważne konsekwencje..

wtorek, 20 maja 2014

Skuteczna droga od dramatu do odszkodowania i zadośćuczynienia

Pijani kierowcy są sprawcami ogromnej liczby dramatów. Czy siadając pod wpływem alkoholu za kierownicę tak trudno przewidzieć, że rozpędzone auto może wjechać w osoby idące chodnikiem lub po pasach?

Kiedy dochodzi do wypadku szczególnie piesi mają małe szanse. Dobrze, jeśli ktoś wezwie pomoc, a karetka szybko dojedzie do miejsca zdarzenia. Zabitym już nie pomoże, ale ranni może zdążą otrzymać pomoc ratującą życie na miejscu lub w szpitalu.
Jeśli giną dzieci, rodzice umierają z bólu po ich stracie.
Jeśli giną dorośli, to dzieci zostają sierotami. Ich życie staje się pasmem żalu, strachu i niepewności co z nimi będzie. Stratę rodzica opłakuje się do końca życia, którego beztroska i radość z wielkim hukiem rozbija się w momencie wypadku. W pokonywaniu trudów każdego dnia przeszkadzają jeszcze pękające serce i łzy, bo one nie chcą przestać płynąć z oczu.

Czy cokolwiek może uczynić zadość bólowi fizycznemu i psychicznemu?
Pieniądze nie wrócą bliskiej osoby, więc trudno przeliczać ten rodzaj strat na kwotę.
Ubezpieczyciel OC sprawcy lub Ubezpieczeniowy Fundusz  Gwarancyjny /w zależności od konkretnego przypadku/ są zobowiązani do zaspokojenia roszczeń. ale potem mają prawo do regresu do sprawcy. Pomimo to, prawie zawsze ubezpieczyciele próbują uniknąć pełnej odpowiedzialności, więc ewentualnie poczuwają się do jej częściowego uznania, a nagminną praktyką jest próba ograniczenia wypłaty do minimum – zazwyczaj kilku tysięcy złotych.
To żenująca i nieludzka praktyka. Jedyną radą jest skierowanie sprawy na drogę sądową.
Praktyka pokazuje, że w takich sytuacjach jedyną skuteczną drogą jest skorzystanie z pomocy kancelarii odszkodowawczej.
  
Sprawy wytaczane przeciwko sprawcom wypadków są de facto sprawami z ich ubezpieczycielem. Aby wygrać, przeciwko sztabowi prawników ubezpieczyciela musi występować równorzędny im przeciwnik. Jest to możliwe, jeśli poszkodowany jest reprezentowany przez wyspecjalizowaną i doświadczoną kancelarię odszkodowawczą.
Generalnie o sukcesie i zasądzeniu na rzecz poszkodowanych kwot rzędu kilkuset tysięcy, decyduje zawodowe i profesjonalne doświadczenie kancelarii, znajomość orzecznictwa sądowego w podobnych sprawach oraz umiejętność wykorzystania tzw. "kruczków prawnych".
Można powiedzieć, że to wręcz nieodzowne elementy do uzyskania odszkodowania stosownego do doznanego uszczerbku zdrowia, bólu i krzywd moralnych.
Dlatego warto korzystać z takiej pomocy, aby określić adekwatna do sytuacji wysokość roszczeń, a potem mieć fachowego pełnomocnika przed sądem. 
W tym celu wystarczy skontaktować się z wiodącą i renomowana kancelarią odszkodowawczą.

____________


Chcesz zadać pytanie? ... napisz:  ubezpieczenia1info@gmail.com



czwartek, 15 maja 2014

Rynkowy ubytek wartości pojazdu



W trakcie likwidacji szkód z OC i AC ta kwestia jest często podnoszona przez klientów, którzy nie są zadowoleniu z przyznanej przez ubezpieczyciela kwoty odszkodowania.
Niestety, wbrew oczekiwaniom właścicieli pojazdów nie zawsze roszczenia z tego tytułu są zasadne.


Rynkowy ubytek wartości pojazdu jest rodzajem szkody majątkowej, w wyniku wystąpienia uszkodzenia spowodowanego kolizją lub wypadkiem.


Określany jest jako różnica pomiędzy wartością rynkową pojazdu przed uszkodzeniem, a jego wartością ustaloną w tym samym stanie warunków rynkowych
z uwzględnieniem poprawnej i zgodnej
z wymaganiami technologicznymi producenta naprawy powypadkowej.


W warunkach rynkowych ubytek ten w odniesieniu do samochodów używanych zależy między innymi od: zakresu uszkodzeń kolizyjnych pojazdu, stanu technicznego pojazdu przed kolizją, okresu jego eksploatacji, popytu na dany typ, model pojazdu.

Zgodnie z ogólną informacją Polskiej Izby Ubezpieczeń wszelkie roszczenia z tytułu rynkowego ubytku wartości pojazdu powinny być uwzględniane przez ubezpieczycieli w ustalaniu kwoty odszkodowania według następujących zasad.

1. W odniesieniu do pojazdów osobowych, określenie rynkowego ubytku wartości pojazdu jest zasadne z punktu widzenia roszczenia o wypłatę odszkodowania, o ile uszkodzenia te obejmują:
- lakierowane, metalowe elementy nadwozia,
- w przypadku samochodu z ramą uszkodzenia nadwozia tj. kabiny kierowcy) i/lub ramy.
Z tego tytułu roszczenia są zasadne i powinno być zaspokojone przez ubezpieczyciela, jeśli pojazd jest utrzymywany w dobrym stanie technicznym, a jego wiek nie przekracza 6 lat eksploatacji.

2. W odniesieniu do samochodów ciężarowych, ubytek wartości rynkowej uznawany jest wyłącznie w przypadkach uszkodzeń nadwozia lub ramy pojazdów serwisowanych, utrzymywanych w dobrym stanie  technicznym, bez uszkodzeń i wcześniejszych napraw nadwozia.
  • 2.1 W samochodach ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 ton uwzględniane są uszkodzenia lakierowanych, metalowych elementów nadwozia samonośnego, a dla samochodów z ramą – uszkodzenia nadwozia, ramy lub zabudowy ładunkowej.
    Rynkowy ubytek wartości szacuje się w okresie ich  eksploatacji do 4 lat.
  • 2.2 W samochodach ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 ton szacowaniu rynkowego ubytku wartości podlegają wyłącznie przypadki koniecznej wymiany lub naprawy ramy albo naprawy lub wymiany elementów nieodejmowalnych kabiny kierowcy lub zabudowy ładunkowej.
    Rynkowy ubytek wartości tej kategorii pojazdów szacuje się w okresie ich eksploatacji
    do 3 lat.
3. W odniesieniu do motocykli uznawane są wyłącznie uszkodzenia powodujące konieczność wymiany lub prostowania ramy nośnej, naprawy elementów
oblachowania, zbiornika paliwa lub lakierowanych osłon.
Rynkowy ubytek wartości szacowany jest dla pojazdów, utrzymywanych w dobrym stanie technicznym, o okresie eksploatacji do trzech lat.  

Uszkodzenia elementów wyposażenia nadwozia, zespołów mechanicznych i elektrycznych nie są zaliczane jako rynkowy ubytek wartości.


_____________ REKLAMA
SPRAWDŹ ile za OC

wtorek, 13 maja 2014

Kiedy nadchodzi okres burz wzrasta ryzyko powodzi.



Prognozy meteo podają, że nad Polskę nadciągnęły wilgotne masy powietrza, które teraz przemieszczają się od południa w kierunku centrum i wschodu.
Ostrzeżenia brzmią dość niepokojąco, bo intensywne opady mają trwać ok. 3 dni i wynosić nawet 30 l /m2, a wiatr może osiągać prędkość do 90 km/h.
Wzrost stanu wód w rzekach województw podkarpackiego, małopolskiego i dolnośląskiego budzi strach mieszkańców, którzy obawiają się kolejnej powodzi.

Towarzystwa ubezpieczeniowe również bacznie śledzą rozwój sytuacji. Obecnie stwierdzają pewien wzrost zainteresowania klientów ubezpieczeniami mieszkań i domów, co jest zrozumiałe w tych okolicznościach.
Agenci ubezpieczeniowi również aktywnie zachęcają i przekonują osoby nie posiadające ubezpieczenia mienia do jak najszybszego kupowania polis. Jest to podyktowane spodziewanym wprowadzeniem przez towarzystwa ubezpieczeniowe 30 dniowej karencji dla ryzyka powodzi we wszystkich, nowych umowach ubezpieczenia.

Co to oznacza?

Po wprowadzeniu karencji każdy klient, który widząc bliskie i realne zagrożenie ze strony żywiołu  kupi polisę ubezpieczenia mienia od zdarzeń losowych, uzyska ochronę ubezpieczeniową w zakresie określonym w ogólnych warunkach ubezpieczenia, jednak szkody powodziowe będą objęte ochroną tylko wówczas, jeśli zaistnieją po upływie 30 dni trwania umowy.
Chcąc uniknąć strat finansowych w wyniku zniszczenia mienia, które często jest przecież dorobkiem całego życia lepiej nie czekać z decyzją.
Polisy mieszkaniowe nie są aż tak bardzo kosztowne. Większość towarzystw ubezpieczeniowych oferuje ochronę domu od zdarzeń losowych i powodzi w podstawowym zakresie, dla sumy ubezpieczenia budynku 300-400 tys zł już za roczną składkę 300-400 zł.
Zawieranie ubezpieczeń mieszkaniowych dostępne jest również przez internet.

W skali roku składka na tym poziomie praktycznie jest dostępna dla każdego gospodarstwa domowego, więc może czas, aby nieubezpieczeni zmienili dotychczasowy sceptycyzm i krytycyzm wobec ubezpieczeń mieszkaniowych na komfortowe poczucie zabezpieczenia następstw szkód i bez oglądania się na symboliczną w takich sytuacjach pomoc rządową.
____________


Chcesz zadać pytanie? ... napisz:  ubezpieczenia1info@gmail.com



_____________ REKLAMA




Parkuj z mobiParking w całej Polsce - > zarejestruj się

  • szybka i wygodna metoda płacenia telefonem za parkowanie
  • rejestrując się już dziś zyskasz 3 miesiące 30% taniej
  • zaufało im już 4700 firm
  • z aplikacji skorzystasz w 30 polskich miastach!

niedziela, 11 maja 2014

Bezpośrednia likwidacja szkód staje się faktem


Już dwa towarzystwa ubezpieczeniowe wprowadzają nowatorskie rozwiązanie pro klienckie, polegające na bezpośrednim likwidowaniu szkód OC
Do PZU, szeroko reklamującego w telewizji nowy zakres oferty ubezpieczenia OC
od 1 czerwca dołączy UNIQA.


Nowe rozwiązanie polega na tym, że niezależnie od tego w jakim towarzystwie ubezpieczony jest od OC sprawca szkody, poszkodowany likwiduje szkodę według wewnętrznych
 procedur naprawczych i otrzymuje odszkodowanie od swojego ubezpieczyciela, z którym zawarta jest umowa OC
Ponieważ w myśl ustawy ubezpieczeniowej koszty odszkodowania obciążają ubezpieczyciela sprawcy, więc ubezpieczyciel poszkodowanego odzyska kwoty wypłacone bezpośrednio przez siebie swojemu poszkodowanemu klientowi. Nie ma jeszcze jednoznacznej informacji, czy w tym samym trybie będą likwidowane szkody spowodowane przez nieustalonych i nieubezpieczonych sprawców, za których odszkodowania wypłaca Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

Można zakładać, likwidacja szkód będzie bardziej bezstronna i pozwoli wyeliminować większość nieprawidłowości, zdarzających się w dotychczas stosowanej procedurze, i wynikającej z faktu, że ubezpieczyciel sprawcy wcale nie jest zainteresowany dobrymi relacjami z poszkodowanym, ani dbaniu o poziom jego zadowolenia z wypłaconych kwot, czy dotrzymywania terminów likwidacyjnych.

W tej sytuacji trzeba podkreślić, że informacje o jakości bezpośredniej likwidacji szkód przez poszczególnych ubezpieczycieli, staną się istotnym kryterium  wyboru oferty na kolejny rok ubezpieczenia. Dotychczas ubezpieczyciele walczyli o klientów ceną OC i zakresem bezpłatnych usług assistance, ale bezpośrednia likwidacja szkód  staje się bardzo skutecznym narzędziem walki z konkurencją.
Nie wszystkim towarzystwom ubezpieczeniowym podoba się ten kierunek zmian rynkowych, gdyż obawiają się wzrostu kosztów likwidacji, a przez to obniżenia rentowności segmentu polis OC.
Dotychczas wiele spornych spraw o wypłatę odszkodowania trafiało do sądów, gdzie ubezpieczyciele mieli przewagę z uwagi na profesjonalną wiedzę oraz organizację. W nowym trybie likwidacji sprawy sporne musiałyby toczyć się pomiędzy równymi sobie pod względem merytorycznym ubezpieczycielami, których obowiązują dokładnie te same przepisy ustaw ubezpieczeniowych. Jakoś trudno sobie wyobrazić, że spory będą trafiały przed sądy.
Chociaż pierwsze szkody zostały już zlikwidowane w nowej, bezpośredniej formie, to stanowisko zarówno Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU), jak też Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) zaleca, aby na polskim rynku funkcjonował jednolity model likwidacyjny. Z uwagi na korzyści dla klientów, które łatwo można zauważyć w bezpośredniej likwidacji PIU i KNF oczekują wprowadzania w najbliższych miesiącach nowego sposobu likwidacji przez pozostałe towarzystwa ubezpieczeniowe.



____________



Wygasa Ci OC? Przejdź do PZU!
  • OC już za 194 zł
  • mniejsza składka i wyższe bezpieczeństwo
  • zamów rozmowę z doradcą już dziś!

Chcesz zadać pytanie? ... napisz:  ubezpieczenia1info@gmail.com


poniedziałek, 5 maja 2014

Wypadki drogowe w okresie majowego weekendu


Dzisiejsze dane udostępniane przez policję potwierdzają, że nasze drogi w okresie długich weekendów są nadal bardzo niebezpieczne.

Nadmierna prędkość  jazdy i niedostosowanie zachowania kierujących do warunków ruchu drogowego oraz atmosferycznych są główną przyczyną wypadków. 

W miniony długi weekend
 doszło do 369 wypadków drogowych.

Śmierć poniosło 
36 osób,
a 457 osób zostało rannych.

Wśród poszkodowanych znalazły się także dzieci.


Wzmożone kontrole drogowe zaowocowały zatrzymaniem aż 1539 nietrzeźwych kierowców.
W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego nastąpił wyraźny spadek liczby kierujących na podwójnym gazie ( w 2013r. - było 2294 nietrzeźwych kierowców).
Miejmy nadzieję, że to trwała tendencja, jako efekt trwających w mediach kampanii.

Ubezpieczyciele coraz sprawniej likwidują szkody. Trzeba pamiętać, że zgłoszenie szkody zarówno z OC, jak tez z AC powinno być dokonane w możliwie szybko, aby nie umknęły okoliczności i  szczegóły zdarzenia, 



____________


Chcesz zadać pytanie? ... napisz:  ubezpieczenia1info@gmail.com


niedziela, 4 maja 2014

Wyniki OFE


W ostatnim czasie  KNF ogłosiła informacje o wynikach osiągniętych przez OFE.
Średnia stopa zwrotu w okresie od 31.03 2011 do 31.03.2014 wynosi prawie 20,6 %.


Najlepsze wyniki zostały uzyskane przez: OFE Amplico – 22,293%
OFE ING – 21,785%
OFE Allianz – 21,217%


Na dalszych miejscach znalazły się:
OFE PKO BP Bankowy – 21,214%
OFE Warta -20,343%
OFE Aviva BZ WBK – 19,948%
OFE AXA - 19,616 %
OFE PZU „Złota Jesień - 19,611%,
OFE Generali 19,445%,
OFE Pekao OFE 18,708%,
OFE Aegon (18,682%)
OFE Pocztylion (17,525%)





Wypracowane w OFE zyski przekraczają znacznie wskaźnik inflacji oraz przewidywaną w przyszłości na poziomie inflacji indeksację środków w ZUS.
Medialne doniesienia o braku zainteresowania pozostaniem w OFE robią wiele złego, ponieważ w pewnym sensie zniechęcają niezdecydowanych do aktywnego i świadomego podejmowania decyzji o pozostaniu w OFE.

Szkoda, że  nie wszyscy rozumieją, że po przeniesieniu do ZUS obligacyjnej części zgromadzonej na każdym indywidualnym OFE pozostałe w OFE środki miałyby szansę na wypracowanie dodatkowego zysku z kapitału i bieżących wpływów składek przekazywanych do OFE.
Wygląda na to, że znów będziemy płakać, ale kiedy już będzie za późno.




____________

Chcesz zadać pytanie? ... napisz:  ubezpieczenia1info@gmail.com