czwartek, 29 października 2015

Sami możemy sprawdzić punkty karne

Na stronie https://punkty-karne.eu/ możemy sprawdzać aktualny stan punktów karnych. Zamieszczono na niej także następującą informację:"Niniejsza strona ma charakter rozrywkowo-informacyjny. Dzięki niej dowiesz się jak sprawdzić ile masz punktów karnych. Usługa dostępna jest w sieciach Plus, T-Mobile, Orange oraz Play. Użytkownik przed płatnością jest zobowiązany zaakceptować regulamin serwisu. Koszt wysłania SMS wynosi 25 złotych netto, czyli 30,75 złotych brutto."

Warto podkreślić, że strona nie posiada oznaczenia podmiotu odpowiedzialnego za treść. Nie działają również przyciski regulaminu oraz polityki prywatności. Ogólnie mówiąc wszystko to nie wygląda wiarygodnie. Pomimo to na portalach społecznościowych kierowcy już chwalą się, że sprawdzali swoje punkty, a więc tym samym strumień sms-ów, a za nimi kasy zaczął już płynąć. 


Bardzo interesujące jest, jaki podmiot uzyskuje korzyści finansowe w drodze posługiwania się danymi o punktach, generowanymi i przechowywanymi w policyjnym systemie informatycznym. Podchodząc do tematu zgodnie z logiką, nie jest to przecież żadna prywatna baza o punktach karnych, wobec czego pobieranie opłat wydaje się nieuzasadnione. 
Zasadne staje się więc pytanie, czy przypadkiem nie mamy tu do czynienia z nabijaniem kierowców w butelkę ?




wtorek, 27 października 2015

Życie niesie niespodzianki

Życie niesie niespodzianki - niestety jak wiemy nie tylko dobre. O ile przyzwyczailiśmy się do ubezpieczania pojazdów i w coraz większym stopniu dachu nad głową, to z ochroną siebie i najbliższych jest wciąż niezbyt dobrze. Nie lubimy polis chroniących zdrowie i życie, bo płacenie składek z tego tytułu uważamy za zbędne. Większość z nas żyje w przekonaniu, że to nie nam zdarzą się nieszczęśliwy wypadek czy zachorowanie na ciężką chorobę. Jesteśmy niepoprawnymi optymistami, więc narażamy się na ogromne kłopoty finansowe, kiedy dopadnie nas któreś z tych statystycznie zupełnie realnych zdarzeń. Zwykle konsekwencją jest konieczność wydatkowania dużych sum na leczenie, czy rehabilitację, a dodatkowo towarzyszy temu praktycznie całkowity brak możliwości zarobkowania przez dłuższy okres.
W tym scenariuszu jako pierwsza reakcja pojawia się rwanie włosów z głowy i frustrujący żal, że nie zadbaliśmy o wykupienie polisy ochronnej. Czasami osoby w takiej sytuacji poszukują gwałtownie możliwości nadrobienia tego zaniedbania, jednak nawet jeśli zdecydują się na zawarcie ubezpieczenia po zaistniałym fakcie, to w świetle obowiązujących przepisów nie mogą liczyć na otrzymanie odszkodowania ani wsparcia w leczeniu.
Dlatego zdecydowanie trzeba być przewidującym i zastanowić się jak choćby w minimalnym zakresie zabezpieczyć się finansowo.
Dobrym działaniem w tym kontekście będzie zapoznanie się z dostępnymi na rynku ofertami, wśród których na szczególną uwagę zasługuje oferta AXA życie. Syntetyczne informacje o zakresie ubezpieczenia życia i zdrowia w poszczególnych pakietach ubezpieczeniowych pozwalają wybrać przystępne cenowo ubezpieczenie oferowane klientom indywidualnym w ramach tzw. grup otwartych. To bardzo popularna konstrukcja wywodząca się z ubezpieczeń grupowych, która rozwinęła się na naszym rynku w ciągu ostatnich kilku lat.
Mając na uwadze czego się najbardziej obawiamy i od jakich kosztów chcemy się najbardziej uchronić możemy wybrać podstawowy lub szerszy zakres ochrony. Korzyścią jest, że składka nie zależy od naszego wieku, przy czym wiek jest jednym z ważniejszych kryterium w w dostępie do niektórych opcji ubezpieczenia.


Jako przykład weźmy choćby sytuację osoby będącej samotną matką, lub ogólnie tzw. "głównego żywiciela rodziny". Zakładając, że osoba taka posiada wykorzystany limit w koncie osobistym lub zadłużoną kartę/karty kredytowe, to jeśli zginie w wypadku, albo zachoruje na ciężką chorobę (np. zawał, udar, rak) kwestia regulowania zobowiązań finansowych staje pod wielkim znakiem zapytania. Członkowie rodziny maja wtedy nie tylko ogromny problem troski o zdrowie, leczenie, należytą opiekę i rekonwalescencję, ale również terminowego wpłacania pieniędzy do banku.Dlatego ubezpieczenie choćby na 30-50 tys z opcjami świadczeń szpitalnych, a w odniesieniu do zachorowania na raka szybkiego dostępu do leczenia staje się zbawiennym odciążeniem rodziny od pilnej konieczności rozwiązania tych problemów

Zainteresowanym szczegółami zapraszamy do zapoznania się z naprawdę dobrą cenową ofertą AXA dostępną na platformie bezpieczny.pl i  którą można wykupić on-line. Przed podjęciem decyzji warto porównać ją z podobnymi ofertami innych ubezpieczycieli np. WARTA życie.



poniedziałek, 12 października 2015

Rzecznik Finansowy zastępuje Rzecznika Ubezpieczonych

 W dniu 11 października 2015r. nastąpiła zmiana ustawowych przepisów o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Na jej mocy Rzecznik Finansowy zastępuje Rzecznika Ubezpieczonych. Celem tej zmiany jest zwiększenie ochrony szerszego grona klientów instytucji finansowych. Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym określa m.in. terminy i zasady rozpatrywania przez np. banki, towarzystwa emerytalne oraz zakłady ubezpieczeń składanych przez klientów reklamacji. Nowe przepisy przewidują 30 dniowy okres rozpatrzenia reklamacji, z możliwością przedłużenia do 60 dni w przypadku szczególnie skomplikowanych spraw. Pisemne, ustne lub elektroniczne reklamacje można już składać w każdej jednostce danej instytucji finansowej. Jeśli instytucja finansowa nie dotrzyma terminu  rozpatrzenia reklamacji, to reklamacja będzie uznana w świetle nowych przepisów za rozpatrzoną zgodnie z wolą wnoszącego.
Rzecznik Finansowy jest powoływany przez Premiera na wniosek Ministra Finansów na czteroletnią kadencję. Ma  rozstrzygać spory i skargi  na wniosek indywidualnych konsumentów. Ponadto ma opiniować akty prawne dotyczące rynku finansowego, występował do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy ustawodawczej lub wnosić o wydanie/zmianę innych aktów prawnych w sprawach dotyczących organizacji i funkcjonowania rynku finansowego, w tym oczywiście rynku ubezpieczeniowego. Rzecznik ma informować organy nadzoru i kontroli o dostrzeżonych nieprawidłowościach w działaniu podmiotów gospodarczych.
Do obowiązków RF należy także inicjowanie i organizowanie działalności edukacyjnej i informacyjnej dotyczącej ochrony interesów klientów oraz możliwości  postępowania mediacyjnego. W gestii RF leży również nakładanie kar finansowych do 100 tys. zł kary na podmioty rynku finansowego, które nie dotrzymują terminów rozpatrywania reklamacji.

Pierwszym Rzecznikiem Finansowym  jest dotychczasowa Rzecznik Ubezpieczonych, prof. Aleksandra Wiktorow.

Źródło:http://rf.gov.pl/