środa, 28 marca 2012

Który system obsługi jest korzystniejszy ... direct, czy tradycyjny?

       Wielu klientów zadaje sobie pytanie z jakiego systemu obsługi ubezpieczeniowej korzystać. Do zastanowienia wręcz zmuszają różne reklamy towarzystw ubezpieczeniowych, kiedy zbliża się termin ubezpieczenia samochodu lub domu.

       Agresywne kampanie reklamowe oferty „direct” zarzucają nam przepłacenie ubezpieczenia w przypadku korzystania z obsługi i oferty tradycyjnej formie u agenta lub w sieci przedstawicielstw ubezpieczyciela. Ponieważ nie lubimy z zasady przepłacać, więc dla własnego dobrego samopoczucia wysyłamy droga mailową zapytanie o ofertę. Coraz bardziej przyzwyczajeni do załatwiania mnóstwa spraw przez internet jesteśmy zadowoleni, że nie musimy  tracić czasu na odwiedzenie agencji ubezpieczeniowej. Chętnie  korzystamy z dostępnych w Internecie porównywarek ofert, albo z linków reklamowych  towarzystw ubezpieczeniowych.
Następnie  wypełniamy formularz kontaktowy, którego efektem końcowym jest oferta cenowa.  Jeśli ją akceptujemy, ze względu na atrakcyjną cenę to dokańczamy wypełniać dane będące wnioskiem o ubezpieczenie. Płatności dokonujemy przelewem, a polisa wystawiona  przez towarzystwo ubezpieczeniowe zostaje dostarczona pocztą.

       Najczęściej zdarza się, że nie zapoznajemy się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia (O.W.U) wykupionej polisy, ponieważ wręcz przeraża nas specjalistyczne nazewnictwo ubezpieczeniowe.
W przypadku OC posiadacza pojazdu obowiązują przepisy ustawy ubezpieczeniowej.
Nie martwimy się, więc, o jakość obsługi i wypłaty odszkodowań, ponieważ wypłata odszkodowania z takiej polisy  jest zaspokojeniem roszczeń osób trzecich, w przypadku spowodowania kolizji lub wypadku komunikacyjnego z naszej winy
W przypadku ubezpieczeń dobrowolnych np. autocasco (AC/KR) lub mieszkaniowych i gospodarczych to nam wypłacane jest odszkodowanie jeśli zajdzie szkoda objęta polisą ubezpieczenia. Dlatego powinniśmy zwrócić uwagę na zakres ubezpieczenia, wyłączenia odpowiedzialności, procedury zgłaszania likwidacji szkód, a nie kierować się niską składką.
Jeśli zamierzamy skorzystać z oferty „direct”, koniecznie musimy przeczytać a O.W.U., bo tylko w ten sposób dowiemy się jaki jest zakres ubezpieczenia. Tylko czy zawsze dobrze zrozumiemy, to co przeczytamy ?

Może więc lepiej porozmawiać z agentem lub brokerem ubezpieczeniowym?

       Podczas rozmowy z agentem uzyskamy odpowiedź na nasze nurtujące pytania i wątpliwości.  Zazwyczaj agent  doradzi wybór ubezpieczenia spełniającego nasze oczekiwania. Obecnie agent zaproponuje nam zastosowanie taryfowych lub promocyjnych zniżek, które na ogół nie są uwzgledniane w porównywarkach. Pojawią się także kwestie korzyści z wykupienia dodatkowych opcji, dzięki czemu uzyskamy dopasowane ubezpieczenie do naszych  indywidualnych potrzeb i specyficznych oczekiwań. Dlatego zaoszczędzimy na czasie podejmując rozmowę z multiagentem, który oferuje produkty różnych towarzystw ubezpieczeniowych i ma dobre rozeznanie.

       Klienci jako uczestnicy rynku ubezpieczeniowego mają  obecnie wybór. Z czasem nastąpi naturalna weryfikacja jakości  obsługi i poziomu zadowolenia klientów. Jak na razie tradycyjny system oparty o  siec agencyjną  ma się zupełnie dobrze, a  towarzystwa o dominującej sprzedaży „direct”  zamierzają w niedługim czasie wprowadzić sprzedaż swoich produktów do najprężniejszych multiagencji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz