Agresywne
kampanie reklamowe oferty „direct” zarzucają nam przepłacenie ubezpieczenia
w przypadku korzystania z obsługi i oferty tradycyjnej formie u agenta lub w
sieci przedstawicielstw ubezpieczyciela. Ponieważ nie lubimy z zasady
przepłacać, więc dla własnego dobrego samopoczucia wysyłamy droga mailową
zapytanie o ofertę. Coraz bardziej przyzwyczajeni do załatwiania mnóstwa spraw
przez internet jesteśmy zadowoleni, że nie musimy tracić czasu na odwiedzenie agencji
ubezpieczeniowej. Chętnie korzystamy
z dostępnych w Internecie porównywarek ofert, albo z linków reklamowych towarzystw ubezpieczeniowych.
Następnie wypełniamy formularz kontaktowy, którego efektem końcowym jest oferta cenowa. Jeśli ją akceptujemy, ze względu na atrakcyjną cenę to dokańczamy wypełniać dane będące wnioskiem o ubezpieczenie. Płatności dokonujemy przelewem, a polisa wystawiona przez towarzystwo ubezpieczeniowe zostaje dostarczona pocztą.
Następnie wypełniamy formularz kontaktowy, którego efektem końcowym jest oferta cenowa. Jeśli ją akceptujemy, ze względu na atrakcyjną cenę to dokańczamy wypełniać dane będące wnioskiem o ubezpieczenie. Płatności dokonujemy przelewem, a polisa wystawiona przez towarzystwo ubezpieczeniowe zostaje dostarczona pocztą.
Najczęściej zdarza się, że nie zapoznajemy się z ogólnymi
warunkami ubezpieczenia (O.W.U) wykupionej polisy, ponieważ wręcz przeraża nas
specjalistyczne nazewnictwo ubezpieczeniowe.
W przypadku OC posiadacza pojazdu obowiązują przepisy ustawy ubezpieczeniowej.
Nie martwimy się, więc, o jakość obsługi i wypłaty odszkodowań, ponieważ wypłata odszkodowania z takiej polisy jest zaspokojeniem roszczeń osób trzecich, w przypadku spowodowania kolizji lub wypadku komunikacyjnego z naszej winy
W przypadku ubezpieczeń dobrowolnych np. autocasco (AC/KR) lub mieszkaniowych i gospodarczych to nam wypłacane jest odszkodowanie jeśli zajdzie szkoda objęta polisą ubezpieczenia. Dlatego powinniśmy zwrócić uwagę na zakres ubezpieczenia, wyłączenia odpowiedzialności, procedury zgłaszania likwidacji szkód, a nie kierować się niską składką.
Jeśli zamierzamy skorzystać z oferty „direct”, koniecznie musimy przeczytać a O.W.U., bo tylko w ten sposób dowiemy się jaki jest zakres ubezpieczenia. Tylko czy zawsze dobrze zrozumiemy, to co przeczytamy ?
W przypadku OC posiadacza pojazdu obowiązują przepisy ustawy ubezpieczeniowej.
Nie martwimy się, więc, o jakość obsługi i wypłaty odszkodowań, ponieważ wypłata odszkodowania z takiej polisy jest zaspokojeniem roszczeń osób trzecich, w przypadku spowodowania kolizji lub wypadku komunikacyjnego z naszej winy
W przypadku ubezpieczeń dobrowolnych np. autocasco (AC/KR) lub mieszkaniowych i gospodarczych to nam wypłacane jest odszkodowanie jeśli zajdzie szkoda objęta polisą ubezpieczenia. Dlatego powinniśmy zwrócić uwagę na zakres ubezpieczenia, wyłączenia odpowiedzialności, procedury zgłaszania likwidacji szkód, a nie kierować się niską składką.
Jeśli zamierzamy skorzystać z oferty „direct”, koniecznie musimy przeczytać a O.W.U., bo tylko w ten sposób dowiemy się jaki jest zakres ubezpieczenia. Tylko czy zawsze dobrze zrozumiemy, to co przeczytamy ?
Może więc lepiej
porozmawiać z agentem lub brokerem ubezpieczeniowym?
Podczas rozmowy z agentem uzyskamy odpowiedź na nasze nurtujące
pytania i wątpliwości. Zazwyczaj agent doradzi wybór ubezpieczenia spełniającego
nasze oczekiwania. Obecnie agent zaproponuje nam zastosowanie taryfowych lub promocyjnych zniżek, które na ogół nie są uwzgledniane w porównywarkach. Pojawią się także kwestie korzyści z wykupienia dodatkowych opcji, dzięki czemu uzyskamy dopasowane ubezpieczenie do naszych indywidualnych potrzeb i specyficznych
oczekiwań. Dlatego zaoszczędzimy na czasie podejmując rozmowę z multiagentem,
który oferuje produkty różnych towarzystw ubezpieczeniowych i ma dobre rozeznanie.
Klienci jako
uczestnicy rynku ubezpieczeniowego mają
obecnie wybór. Z czasem nastąpi naturalna weryfikacja
jakości obsługi i poziomu zadowolenia
klientów. Jak na razie tradycyjny system oparty o siec agencyjną ma się zupełnie dobrze, a towarzystwa o dominującej sprzedaży „direct” zamierzają w niedługim czasie wprowadzić
sprzedaż swoich produktów do najprężniejszych multiagencji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz