wtorek, 29 maja 2012

KORZYSTAJ Z HOME ASSISTANCE

Wykupując ubezpieczenie mieszkania lub domu większość klientów koncentruje się na rodzaju ubezpieczonego mienia i zakresie ochrony oraz sumach ubezpieczenia. Oczywiście istotna jest też cena. 
Jest to jak najbardziej prawidłowe podejście w zadbaniu o ochronę swojego dorobku, a jednocześnie dachu nad głową.
Mało kto jednak pamięta, że aktualnie oferowane produkty mieszkaniowe zawierają także usługi home assistance - czyli fachową pomoc w sytuacjach awaryjnych, kiedy ubezpieczony oraz wszystkie osoby wspólnie z nim zamieszkujące w ubezpieczonym mieszkaniu lub domu, mają prawo z niej skorzystać . Co ważne usługi te świadczone są w sposób ciągły przez 24h.
Dlatego podpowiadamy wszystkim osiadaczom polis mieszkaniowych, że naprawdę warto zajrzeć do swojej polisy oraz ogólnych warunków ubezpieczenia (O.W.U.), aby przypomnieć sobie, jaki jest zakres tej pomocy.
W zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego, z którym zawarta jest umowa ubezpieczenia, home assistance jest bez składkowym rozszerzeniem ochrony podstawowych ryzyk ( murów ze stałymi elementami, ruchomości domowych) lub płatną opcją dodatkową.
W praktyce, w nagłych wypadkach, kiedy w ubezpieczonym lokalu dojdzie do awarii instalacji domowej, zalania, pożaru, kradzieży z włamaniem lub choćby zgubienia kluczy czy uszkodzeniu zamka w drzwiach wejściowych, zamiast na własną rękę poszukiwać fachowca, który wybawi z opresji wystarczy zgłosić telefonicznie zaistniała sytuację i jej skutki swojemu ubezpieczycielowi.
Posiadanie ochrony home assistance umożliwi bardzo szybką interwencję:
• hydraulika
• elektryka
• ślusarza
• szklarza
• fachowca od urządzeń grzewczych i klimatyzacji
• fachowca od sprzętu RTV
• fachowca od sprzętu AGD
• dekarza
W zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego lista specjalistów może być szersza.
Generalnie, oprócz pomocy organizacyjnej sprowadzenia fachowca z ubezpieczenia zostaną pokryte koszty dojazdu i robocizny specjalisty ( może występować limit kwotowy), natomiast trzeba dopłacić za koszty zużytych materiałów.
Obecnie wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe w ramach home assistance po pożarze, powodzi lub katastrofie zorganizują lokal zastępczy ( najczęściej na okres do 30 dni) oraz przewiezienie pozostałego mienia i domowników do bezpiecznego miejsca.
Jeśli zdarzenie będzie miało miejsce podczas nieobecności domowników, to zostanie zorganizowana pomoc w formie dozoru mienia.
Niektóre towarzystwa pomogą także w sytuacji nagłego zachorowania.
Zorganizują i pokryją koszty domowej wizyty lekarskiej (np. do 2 razy w ciągu roku). Natomiast, jeśli osoba dorosła nagle zachoruje lub ulegnie wypadkowi, to ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty opieki nad nieletnimi dziećmi lub nieporadnymi i niesamodzielnymi domownikami.
Usługa osobistego asystenta i doradcy COCIERGE jest dostępna tylko w niektórych, najbardziej rozbudowanych wariantach serwisu domowego.
W ostatnich latach home assistance został wprowadzone także dość powszechnie, jako rozszerzenie produktów bankowych (kont lub kart).
Należy tu podkreślić, że zarówno posiadacze polis mieszkaniowych jak uprawnieni do korzystania z home assistance posiadacze produktów bankowych w przeważającej liczbie przypadków nie korzystają z nich. Liczba zgłoszeń do towarzystw ubezpieczeniowych i banków jest na poziomie o wiele niższym od oczekiwanego. Badania klientów wskazuję, że przyczyną jest niepamiętanie o możliwości skorzystania z tej opcji. 
Z drugiej strony korzystający z tej pomocy są bardzo zadowoleni, a często wręcz zachwyceni. Cenią sobie, ze ktoś ich wspiera i częściowo wyręcza w stresowych sytuacjach, kiedy trudno nie stracić głowy. 
Profesjonalna obsługa klientów dla wszystkich towarzystw świadczona jest przez kilka wyspecjalizowanych firm o zasięgu międzynarodowym, które zbudowały wszechstronny i sprawny serwis dla nagłych zdarzeń pojawiających się statystycznie często nie tylko w miejscu zamieszkania, ale także w okolicznościach podróży krajowych i zagranicznych wszystkimi środkami transportu.
Najwyższe standardy działania tych firm korzystnie wpływają na budowanie naprawdę trwałych relacji z klientami przez towarzystwa ubezpieczeniowe i banki.
Jest to mocny atut ubezpieczycieli i banków oraz ich sieci akwizycyjnych i jednocześnie przesłanka do bardziej przemyślanego clientingu i marketingu w oparciu o jakość oferowanych usług home assistance.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz