piątek, 10 sierpnia 2012

Likwidacja szkód jako narzędzie walki o klientów

Każdy, kto wykupuje polisę ubezpieczeniową, chciałby nie mieć problemów kiedy trzeba będzie z niej skorzystać. Oczywiście chodzi zarówno o prawidłowe oszacowanie strat, jak też o krótki i jak najmniej skomplikowany tryb wypłaty odszkodowania. Towarzystwa ubezpieczeniowe wciąż usprawniają wewnętrzna organizację i procedury likwidacji szkód.  Sposób likwidowania szkody w ramach realizacji zawartej umowy ubezpieczenia jest od dłuższego czasu istotnym elementem konkurencji na rynku ubezpieczeniowym i znacząco wpływa na sprzedaż polis. Przyrost nowych umów ubezpieczenia oraz wysoki wskaźnik wznawialności polis przez dotychczasowych klientów jest pożądany przez wszystkie towarzystwa. Oprócz atrakcyjnego zakresu produktów i ceny polis, zapewnienie wysokich standardów likwidacji szkód zostało dostrzeżone już przez wszystkicj ubezpieczycieli. Dlatego każdy z nich towarzystwa uruchomiły już telefoniczne zgłaszanie szkód oraz stwierdzony jest wzrost liczby towarzystw, które likwidują "mniejsze" szkódy wg uproszczonej procedury, w ramach tzw. „szybkiej ścieżki likwidacji”.

Najczęściej oznacza to, że likwidacja szkody odbywa się bez oględzin faktu i rozmiarów szkody przez likwidatora, będącego rzeczoznawcą majatkowym. W przypadku oszacowania strat przez samego poszkodowanego, a następnie zgłoszenia wniosku o wypłatę odszkodowania na poziomie do 3-5 tys. zł (w zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego), procedura jest ograniczona do szczegółowego opisania rodzaju i rozmiarów podczas rozmowy telefonicznej, a następnie najczęściej wypełnieniu formularzy ubezpieczyciela, które przesyłane są drogą elektroniczną lub pocztową. Taki tryb obsługi szkody umożliwia wypłatę odszkodowania nawet już do 3-7 dniach od zgłoszenia szkody.
Jeśli przypadek zaistniałej szkody nie budzi wątpliwości, to szkody mieszkaniowe, komunikacyjne, osobowe – chociażby w sytuacjach związanych z lokalnymi szkodami występującymi masowo podczas letnich gwałtownych burz i ulew są likwidowane właśnie „szybką ścieżką”.

W każdym przypadku decyzja, czy zgłoszona szkoda będzie podlegała uproszczonej procedurze zawsze jest po stronie ubezpieczyciela.
„Szybka ścieżka likwidacji” stosowana jest od lat w Hestii, Warcie, PZU, Generali, AXA Direct, Link4 a ostatnio wdrażana przez inne towarzystwa ubezpieczeniowe walczące o klientów.

_________REKLAMA

Skuteczna pomoc w dochodzeniu odszkodowania



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz