środa, 21 maja 2014

Telefoniczne zgłaszanie szkód

Coraz częściej  towarzystwa ubezpieczeniowe wykorzystują w likwidacji szkód procedurę, która pomija oględziny szkody przez  rzeczoznawcę. 
Dość zaskakujące dla klientów jest otrzymanie odszkodowania na podstawie rozmowy telefonicznej.

Jest to możliwe dzięki użytecznym i precyzyjnym programom  szacowania szkody w kontekście określenia kosztów dokonania naprawyKlient powinien jak najdokładniej odpowiadać podać przedmiot i rodzaj uszkodzeń, a następnie precyzyjnie odpowiadać na szczegółowe pytania likwidatora.

Ten tryb rozpatrywania szkód  komunikacyjnych, mieszkaniowych, NNW, turystycznych, a nawet mienia firm prowadzi do bardzo szybkiej wypłaty odszkodowania. W praktyce pieniądze wpływają na konto poszkodowanego w ciągu 5-7 dni.
W przypadku niejasności opisu uszkodzeń, albo wyrywkowo likwidator może poprosić dosłanie zdjęć, albo skorzystać z tradycyjnej ścieżki likwidacyjnej z udziałem rzeczoznawcy.

Pomimo coraz szerszego funkcjonowania tego pro-klienckiego rozwiązania trzeba mieć świadomość, że podawanie informacji niezgodnych z prawdą, w celu otrzymania wyższego  odszkodowania jest naruszeniem prawa. Towarzystwa ubezpieczeniowe mają możliwość zgłaszania do prokuratury takich przypadków, jako próby wyłudzenia, a to pociąga 
najczęściej bardzo nieprzyjemne i poważne konsekwencje..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz