czwartek, 19 listopada 2015

Czy rzeczywiście wzrosną ceny polis OC?

Wybierając ofertę OC lub OC/AC klienci wciąż preferują niską cenę. Zapowiadany od dłużeszgo czasu wzrost składek jeszcze nie nastąpił, więc czy apel Komisji Nadzoru Finansowego do ubezpieczycieli o podniesienie składek z powodu słabej rentowności może zmienić to już w nadchodzącym roku?


Może, ale nie musi !

Od ponad 2 lat ubezpieczyciele obciążeni sa większymi kosztami wypłąt odszkodowawczych. Powodem jest wzrastająca liczba pojazdów oraz upowszechnienie się w ostatnim rozku bezpośredniej likwidacji szkód, która wymusiła lepsze srandardy, a co za tym idzie wydatki likwidacyjne .Wzrosły także koszty akwizycji, szczególnie w kanale tradycyjnym, tzn. poprzez sieć agencyjną.

Pomimo. że przedstawiciele porównywarek polis wskazuję, że w ciągu oststniego roku składki OC wzrosły o ponad 10 %, to raczej dotyczy to umów ubezpieczenia zawieranych w obsługiwanym przez poróewnywarki kanale direct. Agenci ubezpieczeniowi wszystkich towarzystw mają i stosuką narzędzia w postaci zniżek marketingowych, zapobiegające wzrostowi szczególnie składek OC.  Dopóki cena wznawianej polisy nie jest na tym samym poziomie klient nie jest zainteresowany zmianą ubezpieczyciela i w wiekszości przypadków nie sprawdza ceny u konkurencji. W sieci akwizycji towarzystw ubezpieczeniowych funkcjonują więc systemy wznowieniowe, których zadaniem jest utrzymaywanie składek dotychczasowych, bezszkodowych klientów na stałym poziomie, nawet niezależnie od wzrostu podstawowej taryfy składek dla pojazdów osobowych wg określonej pojemności silnika. Taryfikacja  klientów szkodowych, zarówno OC jaki i AC  przewiduje natomiast znaczny wzrost ceny, o kilkadziesiąt, a nawet kilkaset procent, a le do tego jesteśmy już przyzwyczajeni. Dla nowo ubezpieczanych pojazdów, gdy klient nie ma porównania z poprzednim rokiem dokonywany jest zwykle przegląd ofert w poszukiwaniu najniższej oferowanej przez rynek ceny. W większości towarzystw funkcjonuje dodatkowa zniżka premiująca klientów, którzy już mają ubezpieczony inny pojazd w danym towarzystwie, co wpływa na jeszcze silniejsze związanie klienta z dotychczasowym ubezpieczycielem.

Wydaje się, że towarzystwa ubezpieczeniowe, obawiając się utraty portfela klientów, celowo nie podnoszą składek w ramach walki konkurencyjnej. Wolą wręcz zasypywać straty w segmencie ubezpieczeń OC zyskami pozostałych segmentów.  Dlatego wcale nie jest powiedziane, że zrezygnują z tej strategii w nadchodzącym roku. Wobec tego, trwające w mediach od dłuższego czasu straszenie polaków drastycznym wzrostem cen ubezpieczeń komunikacyjnych nie musi okazać się bolesne dla naszych kieszeni.





REKLAMA

ZARABIAJ W SIECI



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz